21 Temmuz 2009 Salı

Fenerbahçe Ve Transfer Politikası

Roberto Carlos transfer edildiğinde bunun yanlış transfer olduğunu düşünenlere karşı iki argümanım vardı. Her şeyden önce kendi pozisyonunun gelmiş geçmiş en iyisi kabul edilen, hatta  oynarken efsane olmayı başarmış ender futbolculardan birisi olduğu gerçeği vardı ortada. Takıma verdiği güven ve kattığı tecrübe pek uzun vadeli olmasa dahi Şampiyonlar liginde çeyrek final oynanmasında varlığının büyük etken olduğunu kimse iddaa etmeyecektir sanırım . 

Diğer konu ise Fenerbahçe ve Brezilya ilişkisi kapsamındaydı bana göre. Zaten Pareira ile başlayan süreçte Brezilya pazarında artan bi şöhreti olan külüp, Roberto Carlos ile adını iyiden iyiye akıllara çakmış olacak ve süperstar adayları olmasa dahi bugün Fc Porto'nun yaptığı yıldız adayı adamları alıp, sömür-parlat- elden çıkar stratejisi uygulayacaklarını düşünmüştüm. Sanırım yönetim de böyle düşünmüştü. 

Zico döneminde takımın maç seçmesi, bölgeye özgü rahatlığın, taraftar ve  yönetim profili ile uyuşmaması sonrası Aragones'in getirilmesini birçok kesim sambacıların tasfiye işleminin başlaması ve farklı bi yapılanma sürecinin başlangıcı şeklinde yorumladı. 

Bu sezon öncesi verilen 3 sene şampiyonluk sözleri, Mehmet Topuz zaferi ve Özer hamlesi ile yerli pazarda piyasayı yükseltip hem istedikleri adamları aldılar hem de yerli pazarına girecekleri püskürttüler ( Galatasaray- İsmail Köybaşı ) ayrıca girenlere de astronomik kabul edilebilecek paralar ödetme durumda kaldılar ( Beşiktaş- İsmail Köybaşı)... Ama bu One Man Show'un dışarıda işe yaramadığı, kısa boylu, kel yönetici eksikliğinin giderilemediği sıra yabancı transferine gelince 2 senedir olduğu gibi yine belli oldu. Ama tek fark geçen sene aldıkları displini ön planda tutma karar sonrası alternatif olarak bile düşünmedikleri Güney Amerika pazarı bu sene imdatlarına yetişti. 

Sevmediğim ligleri izlemediğim gibi bilmediğim adamlar hakkında da yorum yapamıcam. Blog dünyasında Cm profiline bakarak yorum yapan bi dolu insan olduğu gibi, bu işten para kazanan adamları cebinden çıkaracak kadar altyapısı olan bir sürü insan var. Merak eden zaten okumuştur. Transfere gelince benim referansım Daum'dur. Yabancı transferlerinde yaş tahtaya bastığına pek şahit olmadık elinde bütçe olduğu sürece. Eğer başkan'ın dediği gibi bu iki oyuncu da 5'er kişilik alternatif listede iseler, problem olacağını pek sanmıyorum. Yine de Bloğun Fenerlilerinden Memduh Bey kardeşim önlibero transferini beğenmemiş. Seneye 3'Lü ortasaha olacağından ( Topuz- Cristian- Emre) bunun pek problem olmayacağına ikna etmeye çalıştım ama başarılı olamadım sanırım. Xabi- Senna sonrası gelen Josico'nun post travmatik etkilerinin ve heyheylerinin üstünde olmasına verdim, normal..

Bu pazarın ve stratejinin geliştirilip daha alt yaş gruplarına inilmesi veyahut Real Madrid benzeri bir Brezilyalı kıyımı olup olmayacağı bu sene oynanan futbol ve ortaya koyulan ciddiyet tayin edecektir. Ayrıca transfer, Fenerbahçe, Brezilya dedik ama bulmacanın eksik kısmı Juan Figer'in burda devreye girme durumu var mı bilmiyorum. Varsa ayrı bi post daha yazılır elbet. Bilgisi olanlar paylaşırsa seviniriz ailecek. 

Hiç yorum yok: