13 Mayıs 2009 Çarşamba

İsimli Kahramanlar



Bunu "pipigötkuku ehemühe ne kadar komik diğmi??" psikolojisiyle yazmıyorum. Samimiyetime inanmayanı cem beceren! (özür dilerim)  

İsimleriyle Türk futbolseverinin aklında kalmış futbolcular var. Bu cümledeki Türk futbolseveri de benim. Kimse üstüne alınmasın. Selam verip devam edeceğim.  

Levan Tskitishvili: Biz onu Gürcistan Milli Takımı'ndan biliyoruz. Şu ara Bundesliga 2'de mücadele ediyor. Yoldan bir adamı çevirip sorsanız "evet tanıyorum, şimdi Wiesbaden'da" deme ihtimali %50'dir.  
Falko Götz: Hertha Berlin'de başladığı antrenörlük kariyerine regionalliga nord (amatör küme) takımlarından Holstein Kiel'de devam ediyor. 2 sene Galatasaray'da top koşturdu. Ve hayır, soyadı götler anlamına gelmiyor.  

Alen Bokšić: En taşşaklı halleri Marsilya ve Lazio günlerindekilerdi. 40 kere milli oldu 10 gol attı. Taraftar onu çok sevdi, ordinaryüs lakabını taktı ve bugün de Büyükada'da yaşıy... değil. Bugün küme düşmesi neredeyse kesinleşen Boro'nun tribünlerinin onun gibi bir golcüyü çok aradığına eminim. Orada da iyi iş yapmıştı zira.  

Salvatore Schillaci: 1990 Dünya Kupası'nın Goygochea ile beraber benim gözümdeki yıldızı. Lakabı Toto'ydu. Henüz 30'undayken Japonya'ya gitme kararı aldı ve orada geleni gideni yazdı. İlhan Mansız bir röportajında "Schillaci'nin izinden, onun gibi olmaya gidiyorum" dememiştir. Bunlar uydurma. Ayrıca Toto şu sıralar Palermo'da çek senet işiyle uğraşmıyor; futbol akademisi var.  

Daniel Amokachi'yi, Celestine Babayaro'yu ve tabiki Rahim Zafer'i unutmadım. Onlar da aha burada dursun. Başlarına da Toschack'ı koyuyorum. İyi bir orta saha takviyesiyle halı sahada fırtına gibi esebilirler.  

Resim de rahmetliyi anma adına. "Mususi mususi, kaldır kaldır sosisi."

Hiç yorum yok: